bernerhagen

Alla inlägg under juni 2019

Av Ann-Christin Silensjö - 14 juni 2019 12:17

tänker varje dag att jag ska uppdatera bloggen, men jag väntar också att dygnet ska få dubbelt så många timmar   tiden räcker inte riktigt till,


här har hänt en hel det sen sist jag skrev


först ska jag berätta något som jag själv inte vet om jag vågar säga ens, det känns så overkligt,   så jag kan skriva detta fantastiska      JAG SKA BLI FARMOOOOOOORR YES YES YES        vi ska få en egen liten  trala la la la, vi ska bli farmor o farfar   hur säger man det på ett vettigt vis man måste nästan skrika ut det så hela världen hör   ja ha nu vidare .....


och just nu har vi valptider här på Bernerhagen   

kanske ska börja med att presentera våra små nykomlingar   

   

Bernerhagens Queens valpar är dryga 2 v nu

   

sen kom Christian & Natalies Franska Bulldogs valpar, Natalie bor här hos oss när Christian är i Norge , så hjälper jag dem lite med valparna eftersom detta är deras första kull, de flyttar hem till dem när de är 4 v

men jag har fått äran att få ha dem här en stund, och de är helt underbara   

Rottline's Tjorven "Engla" med sina små

     

Bernerhagen's Rå fick 4 st små   

   

och sist men inte minst    så har vi fått Berner sennen valpar     

Milbu Noisette "Hedvig" har fått 5 st tik valpar

   

finaste pappan

 SE UCH Berntiers E-Type

     

nu väntar vi med spänning på Bernerhagen's Nowalii, vad hon ska få för något, just nu ser hon ut så här

 

ja vi välkomnar alla våra nya små vänner     

jag kan inte i ord beskriva vilken lycka det är...vad mycke det ger tillbaka till en   ja bare älskert   

ja dätte är mitt liv dä se   


tog några kort innan Hedvig valpade, alla var så nyfikna vad det var med snälla rara Hedvig   

           

Hedvig med sin dotter Matilda från förra kullen


 

Bernerhagen's Matilda med Bernerhagen's Viking

             


Bernerhagen's Viking

Bernerhagens Urmya "Willemo" med sin son Bernerhagen's Viking


     

Bernerhagen's H Lindelou 9 år o ua på   han är far till alla barnen här, tänkte jag skriva   

men det är han ju inte så klart, men till dessa 3 Cavalier kullarna är han far till

vi valde att raka ner honom häromdagen, han har enormt mycke päls, jättefin päls men mycke, och gissa han blev som ung på nytt   

   

här leker han med sin son Bernerhagen's Trondur

 

Bernerhagen's Wildi


bara lite vanliga bilder här från oss på Bernerhagen  

         

Franska bulldogs valparna "småfrallora"   

               

detta kortet tog jag när "Engla" frallan valpade, tyckte den var så söt, inne i fosterblåsan såg jag lilla tassen....hej världen här kommer jag   kan ni tänka er in i när jag sitter där och en valpning är en valpning, alltid lite oroligt och nervöst, sitter där på helspänn, och när denna lilla fot syntes , gissa om alla fördämmningar brast   tårar av glädje  går inte att hålla tillbaka det lägger sig som bomull runt hjärtat

   

titta på TV här kan vara lite jobbigt   

   

Bernerhagen's Rå

                      

här håller Stefan på med nya hundhuset till Gråhundarna, kanske de kan vara ute lite längre än till kl 18   de ska in då nämligen

             

Mimmidalens Sweet Dollar Wind "Gipsy" 6 månader

   

Mimmidalens Sweet Rising Star "Saga" 11 år o 2 månader och ua på   

   

lite hinner jag att gjuta, nu har jag fått för mej att måla dem lite med , jo jag gillar även att cementen är målad, det känns ok 

                 


lite av djurlivet här hos oss

          

ja det var kul att få uppdatera lite, nu vet ni vad vi håller på med här på Bernerhagen   

ha det gott till nästa gång   / Anki     

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Skapa flashcards