bernerhagen

Alla inlägg den 25 mars 2015

Av Ann-Christin Silensjö - 25 mars 2015 17:00

ja nu har vi fått hem vår lilla Zavanna   lyckan är på topp, resan började bra, men ju närmare Göteborg vi kom desto sämre väder blev det...

   

men det gick bra, vi var ute i tiden, med ett visst pirr i magen inväntade vi flyget på Landvetter som skulle ta oss till Berlin Tegel

flygturen till Berlin gick fint, när vi gick ur planet var där strålande sol...och vår   

 

vi letade upp Nancy Zavanna och en av Nancys andra hundar som var med...gissa när jag fick se buren på golvet....när jag visste v em som var däri....som jag längtat...som jag funderat......  ni som känner mej...vet hur det gick....  jo klumpen i magen hårnade....likaså järngreppet runt hjärtat...alla spänningar och väntan...ja då är det bra att svälja och svälja...och svälja...tänka på annat ...ändan tills man får denna ljuvliga lilla prinsessa i famnen...ja ja shit the same....mitt hjärta höll på att svärma över

 

kom till mamma.... ni förstår ju själva, ja blev helt knäpp ...som vanligt, det där lilla som spirar i ett mammas hjärta, flammade ju upp i full styrka

 

mitt hjärta smalt så klart

här sitter vi nu igen på flygplatsen i Berlin med Nancy    

   

Stefan & Zavanna

     


fina presenter fick vi av Nancy    ett utställningskoppel till Zavanna och detta

   


sen var det dax att ta sig mot Gaten igen, och väl inne i flyget

 

  lite kort på molnen från flygplans fönstret   vet ni vad...jag är så jädra rädd för att flyga, har jag kommit på...denna var den värsta....fy just där i starten där motorerna går för fyllt ös, man kläms fast i sätet av farten...tankarna kommer...man har noll kontroll....pojkarna...hundarna och då var de där igen  fast bara i smyg, så ingen ser så klart...men de finns där och känslan...men jag lugnar mej...kanske har jag fått förhöjda värden i tårkanalerna , det kanske är därför de så lätt rinner över...ja inte vet ja...  



           


 

filmade lite faktiskt


 


 

här går vi igenom molnen, och kommer ut under molnen
 

   

    
  här landar vi i Göteborg...vägen som man ser är E6:an

Zavanna sov hela tiden på flyget

resan hem till Säffle gick fint, vi stannade 1 ggr, väl hemma välkommnade de lilla Zavanna

   


ja den känslan när man kliver in genom dörren, och allt gått bra och alla hundarna bara är så jätteglada     det är lycka det

  

den natten sov vi alla gott, Zavanna och lilla Villemo i sängen hos oss   

den natten fick Stefan snarka  hur mycke han ville   

vi vaknade av solens strålar   en klar blå himmel

 

vi tog det lungt hela fm, satt och bara solade och drack kaffe och vilade med hundarna på solaltanen...underbart

   

oj ett litet störningsmoment ställde till det...en fluga hade vägarna förbi   

                           

    efter middagen blev det en hel del gjort i trädgården

Bernerhagen's Nowalii och Bernerhagen's Gersemi

Bernerhagen's Irmelin

 

Bernerhagen's Silje och Bernerhagen's  Katitzi och Katitzies mamma Mimmidalens Sweet Risin Star "Saga" som nu också är parad och vi hoppas få valpar efter henne runt den 20 Maj mer info finns under planer på hemsidan www.bernerhagen.se

         

My Exotic World Twice as Nice "Puppy"  o  My Exotic World Zavanna Shooting Star "Zavanna" 

            

Bernerhagen's Katitzi som är dräktig hon ska valpa runt den 10 maj

                                          



     

Katitzi börjar och bli bra rund ommagen nu  


 tjoooohooo här kommer villemo i full fart, mitt lilla   

   

finaste Puppy

                              

Bernerhagen's Nowalii börjar bli stora damen snar 2 år nu

                 

man blir trött av en hel dag ute

   

lilla Villemo har tröjan på sig som hon fått av Sandra, hon älskar den

   


ja det var en hel del...och lite därtill....nu ska jag till badhuset , sen blir det mat på Kinan i Åmål i kväll med goa badgummor ha de gott till nästa gång /Anki           

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Skapa flashcards