bernerhagen

Direktlänk till inlägg 4 december 2009

valparna är registrerade nu

Av Ann-Christin Silensjö - 4 december 2009 21:04

valparna är registrerade och har fått sitt reg.nr nu, ftamtavlorna är redan klara, vi skickade in dem för jag tror det är 5 dagar sedan, så det gick som blixten det, ibland kan det ju ta jättelång tid, det ligger ute på "valparnas vikt o namn" på första sidan,

idag har jag varit på mammografi, första gången, de hade tydligen sänkt åldersgränsen från 50 år till 45 år, det är ju jättebra ...

har varit och tagit blodproverna som skulle göras inför op, så det är också klart nu, det börjar närma sig, ska in på måndag 7.30 den 14 dec.


passade på att handla lite köpte nya matskålar till Blossom och bajspåsar, så hon får med sig nu när hon ska paras, har gjort iordning hennes lilla "hus" som hon får ta med sig, Stefan åker iväg med henne jag tror det blir på tisdag, jag får vara hemma och passa valpisarna.


får hoppas vi hinner hämta hem henne innan jag ska läggas in, visst är det konstigt, allt ska ske på en gång...hm...

valpar, parning och op...ja det lär bli hett om öronen för gubben, men mor o far har lovat att hjälpa till,


jag fick köpa nötfärs till valparna idag, jag har aldrig gett valparna det förut, utan de har ätit valpfodret uppblött mosat med välling på, men sörru nu har jag 2 damer som inte vill ha det så, mammas välling är bäst, men nötfärs gick an, jag gav pyttelite först sen blandade jag lite mat o välling i, och nja inte helt fel, lite slank ner ändå, men det kommer väl.


imorgon kommer Amanda o hennes mamma och ska kika på de små, sen kommer Linus (pappa till valparna) hans familj kommer för att välja ut lilla linus jr,

Stefan börjar jobba imorgon redan, han har egentligen 6 dagar ledigt, men får jobba in så han är ledig när jag ligger på sjukhuset.

ska försöka med lite nya kort på valparna imorgon, men de blir ju så feta i pälsen av vällingen , så det ser inte så fint ut, men vad gör man, jag tyckte eftersom jag ändå köpte Royal Canins ersättning, i paniken en gång, när det var vågen som spelade mej ett spratt, men det visste jag inte föränn jag kom hem, så jag tänkte lika bra att använda den, därför får de den vällingen, men de ser liksom blöta ut men men...

                        ha de gott alla mvh Anki 

 
 
Kram Ruth

Kram Ruth

4 december 2009 22:25

Så snabbt 8 veckor går med en Cavalier-kull, det är ju så små pölar och och bajjpluppar om man gemför med Bernrarna. Känns inte jobbigt alls, skulle vilja ha dom kvar mycket längre en 8 veckor. Vet du att du kan frysa valpvälling-pulver, bra att ha nästa gång om det strular. Varför länkar du inte till din hemsida under "länkar" ? skulle kika på valparna fick jag för mig :-(
Sitter och väntar på det slutliga i kväll av "Idol" tror Calle åker, men snart får jag veta.

http://www.bernamis.com

 
Ingen bild

Anki

4 december 2009 23:34

Hejsan Ruth!!
ja visst är allt mycket lättare, man märker det inte på samma sätt, ok fryser man hela vällingpåsen då?
jag är inte så haj på detta att länka, men menar du såhär?
tur att du påpekade det, jag hade inte tänkt på det själv
mvh Anki

 
Marianne

Marianne

5 december 2009 00:42

Jag har gått på mammografi sedan jag var 30 år, men det varierar ju mellan olika landsting har jag märkt.
Valpvällingen är även bra att ha till vuxna hundar som behöver lite extra näring. Jag ger alltid mina tikar som ger di valpvällning för att de ska få lite extra i sig. Så jag köper hem en hink välling med jämna mellanrum.
Jag önskar dig lycka till med din op.
kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Kram Ruth

Kram Ruth

5 december 2009 09:49

Japp, du har länkat rätt och jag har tittat på valpbilden på första sidan (hittade bara den bilden) dom är sååå söööta så.
På din andra fråga: du fryser hela påsen valpmjölk...
Ha en fin andra Advent och helg !

http://www.bernamis.com

 
Ingen bild

Anki

6 december 2009 16:58

hejsan
tack för era tips, varje dag lär man sig nått nytt, jättebra
klickar man under bilden på valparna på förstasidan dör det står "valparnas namn o vikt..." finns fler bilder, ska försöka ta nya till imorgon ialla fall, men det är så svårt, hur ska korten bli när de ser "nybadande ut" eftersom de är så feta i pälsen av vällingen så ser de ju blöta ut istället, men men det får bli som det bli ha en fin 2.a advent ni med mvh Anki

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Christin Silensjö - 22 oktober 2022 21:24

ja vi har fått valpar här nu lilla Inova fick 8 st.   helt fantastiskt   Juni väntar valpar i slutet av månaden och har blivit rejält rund om magen    så spännande Vi har gjutit och målat en hel del till Halloween i år faktiskt, vi gjuter ju i...

Av Ann-Christin Silensjö - 6 maj 2021 21:30

ja nu är vi i maj redan. jösses vad tiden går      här är full rulle som vanligt, vi är i full gång med "vårsådden" här, hoppas det gror o tar sig här på Bernerhagen många planer på g      just nu har vi Bellamis 3 små här de är 4,5 v nu o...

Av Ann-Christin Silensjö - 1 april 2021 10:55

Vill börja med att önska er alla en rintigt fin o Glad Påsk, ja tror att vi behöver det allihopa idessa tider      ja här är det full rulle som vanligt, inte mycke tid över för att uppdatera bloggen    Nu har alla valpar åkt, och kvar är Wil...

Av Ann-Christin Silensjö - 25 januari 2021 19:08

Allt rullar på här på Bernerhagen, de små växer och vi lever just nu i en "valp bubbla"  av lycka en helt underbar bubbla kan jag lova      dessa små är snart 4 v           sen har vi Destimorias små juveler       och sist Olivias...

Av Ann-Christin Silensjö - 10 januari 2021 14:56

Idag har solen varit framme   så härligt, här rullar allt på som vanligt, Puppy o valparna mår fint, det har varit lite oroligt men nu är allt ok här, bara maten kommer igång o alla går upp så känns det bra, och nu kan vi andas ut här känns det som...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards