bernerhagen

Direktlänk till inlägg 14 juli 2011

Saga löper

Av Ann-Christin Silensjö - 14 juli 2011 15:43

  nu har Saga" Mimmidalens Sweet Rising Star börjat löpa, så nu dröjer det inte förrän vi ska åka och para, spännande,

Jag väntar på att alla Änglatrumoeter ska slå ut, innom 1-2 v. skulle jag tro, så blommar alla, ååå jag väntar  

idag har jag planterat om "femöringarna" Achimenes heter dom,

men är lite rastlös idag, har varit på stan en sväng och köpt hundmat o tuggben, har ringt tjejen som har hästen som jag kanske tar hem, och jag har verkligen letat överallt efter en kompis, det är svårt,

Sandra vill ha en egen häst, men det är inte så lätt, det är ju noga också vad man får, men vi får höra vad Sandra säger när hon kommer hem till helgen,

jag skulle ha städat idag kanske...men hur kul är det på en skala 1-10,  hm...ja just det noll   

jag har iallafall putsat fönstren i köket   tio poäng   


igår blev jag riktigt rädd...vi var ute på promenad jag , Dagny (bernisen) och Elvira, Dagny började halta o snubbla och blev så konstig, hon höll på att ramla ner i diket   jag ropade till på henne, och då var det som om det gick över, det var ganska sent på kvällen så det var inte varmt heller kl. var nog halv 10 ialla fall, å jösses va rädd jag blev, gick igenom henne när jag kom hem, jag ser inget, men sen var hon som vanligt, idag med, får ha lite koll på skruttan, allt fölg igenom huvudet på mej, ormbett? liten propp? borelia? ja allt jag kunde komma på,ja vet verkligen inte vad det var, men det såg otäckt ut,

jag ska ut och ta skott på de flesta blommor ja typ, pelargonerna, Änglatrumpeterna och mini änglatrumpeterna Narrhuvorna och Femöringarna, det är alltid någon som vill ha skott när de kommer då är det bra om de är rotade, alltid kul att kunna glädja andra  ha de gott mvh Anki



 
 
karola

karola

15 juli 2011 12:17

Härligt med Saga, hoppas allt går fint med parning o så ;-) Min första tanke när jag läste om Dagny var borrelia, kanske du ska kolla upp det?
Kram

http://sjokvisten.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anki

15 juli 2011 21:56

jo Karola jag tänkte allt på det, men ja jag vet inte, efter det har jag inte märkt något konstigt med henne, men får ha henne under uppsikt, men kommer du ihåg, en annan gång hade hon med såhär 1 ggr då med, typ för 1 år sedan, men sen blev det inget mer, då tog jag ju Borelia prov, men det var ju inget, men men vi får se, ha de gott kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Christin Silensjö - 22 oktober 2022 21:24

ja vi har fått valpar här nu lilla Inova fick 8 st.   helt fantastiskt   Juni väntar valpar i slutet av månaden och har blivit rejält rund om magen    så spännande Vi har gjutit och målat en hel del till Halloween i år faktiskt, vi gjuter ju i...

Av Ann-Christin Silensjö - 6 maj 2021 21:30

ja nu är vi i maj redan. jösses vad tiden går      här är full rulle som vanligt, vi är i full gång med "vårsådden" här, hoppas det gror o tar sig här på Bernerhagen många planer på g      just nu har vi Bellamis 3 små här de är 4,5 v nu o...

Av Ann-Christin Silensjö - 1 april 2021 10:55

Vill börja med att önska er alla en rintigt fin o Glad Påsk, ja tror att vi behöver det allihopa idessa tider      ja här är det full rulle som vanligt, inte mycke tid över för att uppdatera bloggen    Nu har alla valpar åkt, och kvar är Wil...

Av Ann-Christin Silensjö - 25 januari 2021 19:08

Allt rullar på här på Bernerhagen, de små växer och vi lever just nu i en "valp bubbla"  av lycka en helt underbar bubbla kan jag lova      dessa små är snart 4 v           sen har vi Destimorias små juveler       och sist Olivias...

Av Ann-Christin Silensjö - 10 januari 2021 14:56

Idag har solen varit framme   så härligt, här rullar allt på som vanligt, Puppy o valparna mår fint, det har varit lite oroligt men nu är allt ok här, bara maten kommer igång o alla går upp så känns det bra, och nu kan vi andas ut här känns det som...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Skapa flashcards