bernerhagen

Alla inlägg den 17 mars 2011

Av Ann-Christin Silensjö - 17 mars 2011 21:48

ingen valpning ännu på Elvira, men hon kämpar på, hon har det jobbigt, första gången och 1 valp, ibland när jag känner på magen så får jag för mej att det är någon mer därinne, tokigt men men....

Blossom o de små mår bra

vi fick

1 Black and tan tik på 261 g

2 Ruby hanar 268 g ,202 g

2 Ruby tikar 270 g, 219 g

får se om korten på dem kommer ut imorgon, om tid finnes...  

hoppas Dezzy väntar någon dag innan hon ska valpa    

hoppas natten blir lugn, och att Elvira kämpar på så den lille kommer ut och att vi klarar det själv här hemma


Blossom fick vi snitta, allt var helt ok, inga gröna eller blodiga flytningar, inga krystvärkar, men ändå var det något...magkänslan ni vet

ringde på natten men de sa det var nog ok , ingen fara, men kl 03 i natt bestämde jag mej, det var något som inte var ok

han ville sätta dropp, men jag sa nja...jag tror vi känar mest på snitt, så efter en viss övervägning så blev det snitt trots allt, vilken tur i oturen säger jag, Blossom låg på op bordet 30 min efter ankomst till karlstad, då sprack livmodern...

japp så hon är nu steriliserad, vi fick ta livmodern, den var så utspänd och jätteskör, så det sprack verkligen...vilken jädrans tur vi han fram

tack min lyckliga stjärna   ja det var allt för idag, blir en vaken natt till i natt för mej, men sova kan jag göra när jag blir gammal  mvh Anki

Av Ann-Christin Silensjö - 17 mars 2011 14:30

hej

hinner inte berätta mera nu men, Blossom har valpat 5 underbara små valpar 4 Ruby o 1 black and tan, 3 tikar o 2 hanar, vi fick åka till karlstad o snitta, berättar mera sedan,

kom hem här vid halv 12 , installerar en trött Blossom o livliga små valpar.

hoppar direkt in i valplådan med Elvira...suck....jösses

har presis slängt i mej lite föda, ska tillbaka till valplådorna, Dezzy har inte börjat ännu, ville bara tala om det är därför jag inte hinner svara i telefonen, till er som ringt mej idag, berättar mera när jag får 5 min.  över ha de gott/Anki

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards