bernerhagen

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2012

valparna 11 dygn

Av Ann-Christin Silensjö - 15 augusti 2012 23:26

 

ja nu har de små blivit 11 dygn, ja det går allt väldigt fort   men det är faktiskt skönt i början att det gör det, det har allt varit ett väldigt pass, så alla har fått varsin spene, och att alla har hunnit med när väl mjölken runnit till, men nu börjar det släppa tycker jag, Dezzy är en så jätteduktig mamma, jag borde lita mer på henne, men man ska alltid vara där och "lägga sig i"    alla mår bara fint, idag har vi klippt klorna , ja det var ingen lek på de små    men nu är det gjort, både på de stora och på de små,

har bytt ut korten på valparnas sida idag http://www.bernerhagen.se/L_kullens_vikt.html ögonen börjar spricka lite, jag ser att det glipar lite lite på en del   och då genast blir de "valpar" på nått vis, de blir individer på ett annat sätt...

internet och telefonen försvann här under em, och kom tillbaka här vid 23 tiden, tur var väl det, jag har "lovat" några av våra valpköpare att de nya korten skulle komma ut idag     , men än är inte timmen slagen , så jag hann

efter 500 kort ungefär, och det hetaste dagen på året, med värmedynor och allt så...ja vi fick några kort, men om man lägger värmedynan under filten så går det mycke lättare att ta kort på dem, eftersom de hela tiden söker sig till varann, så på något sätt fungerar det bättre tycker jag.


jag tänker så mycket på detta med Elvira   det är så himla tråkigt, jag satt och tittade på gamla kort, innan allt hände, hon hade ju ua på hjärtat vi parade henne  hon var drygt 3 år, hon had e 1 liten tricolorkille, men han klarade inte resan fram tyvärr, hennes sorg var stor, Dezzy valpade dagen efter, hon fick 7 st valpar, Elvira var full i mjölk och juvren jättestora, Elvira fick låna en av Dezzy en liten Tricolor kille som den hon miste, och det ögonblicket ser jag framför mej ännu   hon visste ju att hennes var borta, och när Stefan gav henne Dezzys lilla så var det som hon tänkte  "har han kommit tillbaka"   åå jösses vad jag blev tagen av stundens allvar, jag såg knappt Dezzy och  glömde både tid och rum, Elvira tog honom till sig, och sköttehonnom som sin egen, det var lilla Jeremias i J-kullen,

finaste goaste lilla Elvira med det tjockaste goaste Jeremias.... han vägde 1 kg mer än de andra när han flyttade, han var som en liten Bernervalp   han var som en korv hela han   


     

sen när vi skulle ta 4 års intyget på hjärtat, så hade hon blåsljud, vi tog henne ur avel med en gång givetvis, vi tänkte hon skulle få gå här som "sällskapsdam" liksom, hon hade fin päls, fin i hullet, pigg och ingen kunde tro att hon hade blåsljud, hon vägde 9,8 kg var lite rund om magen, men så fin,

sen magrade hon av, tappade pälsen , hon ser hemsk ut lilla kraken, hon väger 7,2 kg, men pigg, pigg som en mört, hennes buksportskörtel har lagt av, hon äter medicin för det nu, i kapsel strör jag på lite lättfil på morgonen innan hon får sin mat, light foder   får inte äta mat eller nått med fett i, eftersom inte buksportkörteln fungerar, så kraken ska äta light foder, ja ja om 1½ månad ska vi ta nya prover , så får vi se,

nej nu är timmen slagen, Stefan jobbar natten, jag har varit hos en "typ" kiropraktiker men det är han inte, men jag kan inte uttala vad han är heller, men öm och mörbultad är jag, så hoppas  man får lite sömn ändå i natt   

ha de gott till nästa gång /Anki 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Christin Silensjö - 22 oktober 2022 21:24

ja vi har fått valpar här nu lilla Inova fick 8 st.   helt fantastiskt   Juni väntar valpar i slutet av månaden och har blivit rejält rund om magen    så spännande Vi har gjutit och målat en hel del till Halloween i år faktiskt, vi gjuter ju i...

Av Ann-Christin Silensjö - 6 maj 2021 21:30

ja nu är vi i maj redan. jösses vad tiden går      här är full rulle som vanligt, vi är i full gång med "vårsådden" här, hoppas det gror o tar sig här på Bernerhagen många planer på g      just nu har vi Bellamis 3 små här de är 4,5 v nu o...

Av Ann-Christin Silensjö - 1 april 2021 10:55

Vill börja med att önska er alla en rintigt fin o Glad Påsk, ja tror att vi behöver det allihopa idessa tider      ja här är det full rulle som vanligt, inte mycke tid över för att uppdatera bloggen    Nu har alla valpar åkt, och kvar är Wil...

Av Ann-Christin Silensjö - 25 januari 2021 19:08

Allt rullar på här på Bernerhagen, de små växer och vi lever just nu i en "valp bubbla"  av lycka en helt underbar bubbla kan jag lova      dessa små är snart 4 v           sen har vi Destimorias små juveler       och sist Olivias...

Av Ann-Christin Silensjö - 10 januari 2021 14:56

Idag har solen varit framme   så härligt, här rullar allt på som vanligt, Puppy o valparna mår fint, det har varit lite oroligt men nu är allt ok här, bara maten kommer igång o alla går upp så känns det bra, och nu kan vi andas ut här känns det som...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Skapa flashcards