bernerhagen

Direktlänk till inlägg 25 mars 2013

tjo vad det är livat.....

Av Ann-Christin Silensjö - 25 mars 2013 22:01

på Bernerhagen just nu...

ja här har visst alla lite problem just nu, lite olika typer av problen kan man säga   

Dezzy har gått långt i sin dräktighet och orkar inte med för mycke mas, vilket är helt förstårligt

  , hon vill ta lugna promenader, ligga i solen och gosa och bara va liksom, menas andra vill nått helt annat,

Magic

 

har fått för sig att Dezzy är en snygg brud i lyxförpaxning...just nu i höglöp och allt är i sin ordning...Dezzy vet ju bättre och gillar inte läget...


nu har iallafall våran Gesemi börjat löpa, hon skulle ha börjat löpt i januari, men nu har hon börjat, det innebär att hon ska paras om 14 dagar, och att hennes mor Dezzy ska valpa den 17 April, det blir ganska tajt kan man säga, vi får se hur vi löser detta, vi har ju i runda svängar tur o retur till hennas tilltänkta 160 mil...så ja...jag vet faktiskt inte ...men men de löser sig sa göbben som sket i vattne  


sen har vi "skrik o paniken" ja "saga" i egen hög person

ja som dessutom snart ska få packa väskan och ta in på "hotell" ja ett ljudisolerat...

   

Saga är alltså i höplöp, om någon har missat det, innom 4 mils radie, hon börjar få panik nu, när vi inget fattar....hon vrålar -fattar ni inte ...tiden rinner ut, och jag måste paras...för jag vill ha valpar...haaallllååååå

för Saga vill ha valpar hela tiden, har hon inte egena så lånar hon mer än gärna någon annans, men just nu vill hon ha egna igen....men hon har nyss haft en kull och ska inga valpar ha detta löp....här är hon med hennes förra  kull...när jag ser dessa korten smälter jag...  självklart, men det får bli på nästa löp...

sen har vi mästerkatten i stövlarna ...Lindelo



som inte ser något annat än sin kära Saga och inte hon heller, hon visar tänderna för de andra 2 killarna och går fram till Lindelo, tänk hur det är egentligen

här är turterduvorna Lindelou och Saga deras valpar är nu 5 månader, de flyttade 23 dec . tänk vad tiden går


Saga med hennes o Lindelous valpar , de var 5 st i kullen




i detta kaos har lilla Liam kommit...

 

och om vi säger så här...eftersom han är ny här på Bernerhagen, så har han inte fattat tycke för någon skärskild än...utan det går fint med alla spelar ingen roll färg, kön eller ras jag tror att även katt går bra, om han bara han ikapp dem.  


så om jag säger så här när alla har ätit och varit ute för kvällen , och dagen så sått börjar gå över i natt ...typ vid 24 - 01 tiden och alla har dalat av , av ren utmattning, då kikar jag på vampyrfilm ett avsnitt, helst 2 eftersom det är så himla bra   och idag är dett fullmåne och i serien har det tillkommit varulvar i de sista avsnitten, och Stefan som är lite skraj för sådana filmer     det är ju perfekt ikväll   jag trro jag ska be honom gå ut med en av hundarna efter vi sett på avsnittet idag    nej nu får jag skärpa mej, man ska ju vara snäll...

sen har vi kapitel 2 i den här historien....nu är det förhoppningsvis tyst i huset, och nåde ta Saga om hon börjar skrika, då är det full fart på grabbarna ska ni tro, så det gäller att hålla henne lungn...men då börjas det...

fy för den lede....då börjar gubben vråla......

 


okey....det är då jag funderar på ...det där med egentid...det är väldigt viktigt har jag hört

  ja man kan inte göra annat än skratta, nu är det inte riktigt så illa som det låter, men om man säger så, jag är rätt nöjd att jag åker till badhuset 3 ggr i veckan, det känns jädrigt bra   /anki


       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Christin Silensjö - 22 oktober 2022 21:24

ja vi har fått valpar här nu lilla Inova fick 8 st.   helt fantastiskt   Juni väntar valpar i slutet av månaden och har blivit rejält rund om magen    så spännande Vi har gjutit och målat en hel del till Halloween i år faktiskt, vi gjuter ju i...

Av Ann-Christin Silensjö - 6 maj 2021 21:30

ja nu är vi i maj redan. jösses vad tiden går      här är full rulle som vanligt, vi är i full gång med "vårsådden" här, hoppas det gror o tar sig här på Bernerhagen många planer på g      just nu har vi Bellamis 3 små här de är 4,5 v nu o...

Av Ann-Christin Silensjö - 1 april 2021 10:55

Vill börja med att önska er alla en rintigt fin o Glad Påsk, ja tror att vi behöver det allihopa idessa tider      ja här är det full rulle som vanligt, inte mycke tid över för att uppdatera bloggen    Nu har alla valpar åkt, och kvar är Wil...

Av Ann-Christin Silensjö - 25 januari 2021 19:08

Allt rullar på här på Bernerhagen, de små växer och vi lever just nu i en "valp bubbla"  av lycka en helt underbar bubbla kan jag lova      dessa små är snart 4 v           sen har vi Destimorias små juveler       och sist Olivias...

Av Ann-Christin Silensjö - 10 januari 2021 14:56

Idag har solen varit framme   så härligt, här rullar allt på som vanligt, Puppy o valparna mår fint, det har varit lite oroligt men nu är allt ok här, bara maten kommer igång o alla går upp så känns det bra, och nu kan vi andas ut här känns det som...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards