bernerhagen

Direktlänk till inlägg 26 mars 2013

Tisdag kväll....

Av Ann-Christin Silensjö - 26 mars 2013 22:49

 

   jo det är väl sant, man lever bara en gång, då är det lika bra att göra det ordentligt,försöka göra det till nått bra...

 

idag har jag hunnit med mycket...först var jag på badhuset och lyckades ta hela 2 nya märken

jo silver pingvinen & guld pingvinen...bildbevis här...  

 

till saken hör att det var hopp från kanten idag...jag har funderat lite på det faktiskt, men sagt och gjort när jag skulle ta dessa båda märkena och vi kom till "hopp" från bassängkanten...så skulle vi gå in i lillabassängen det skulle göras därifrån, det vanligaste är väl kanske inte direkt att man tar dessa märkena när man ska fylla 49 utan tja kanske i förskoleåldern eller nått sånt   ja ja nu är vi ju inte lika alla, så nu tar jag mina nu  

nåväl jag frågade lite försiktigt om det var några folk i lilla bassängen, kanske jag tyckte det var lite lett   

men nejda bara en pappa med sitt barn...okej "bara" men väl därinne så såg jag paniken i pappans ögon, när jag stod där på kanten ochhan fattade allvaret i det hela, jag såg paniken när han hastigt drog sin dotter närmare...förstod att han tänkte....nu ä de kört...och filmen som spelades upp i hans huvud när tryckvågen kom ...och dottern flög rätt i väggen och kanske förstörde någon tand eller så ...nej då bestämde jag mej, att vi tar hoppet i stora bassängen...väl därinne...så ville jag inte hoppa där heller på det grunda, så jag bestämde mej för att hoppa från kanten på det djupaste...till saken hör att jag inte heller då förstod att jag vägde i runda svängar en slank runt 500 kg   skämt åsido...men  jag tänkte inte så...så sagt o gjort...ja hoppade...å herre jösses, jag sjönk som en gråsten...jädrar...lite läskigt innan man kom till ytan igen, trodde jag skulle flyta som en kork, men nepp...botten på 2 röda jösses, det var inte kul, men upp kom ja och märkena har ja...  

nu har jag 3 simmärken och mitt hundborgar märke, men till min förtvivlan så har jag lagt bort mitt ridmärke   jag la det där för att jag skulle komma ihåg, men nu vet jag iallafall inte...suck

 

 

nu har Gersemi börjat löpa äntligen...som vi har väntat, sen i januari           

det ska bli väldigt spännande, första gången hon ska få valpar , hon är 3½ år nu, så nu håller vi tummarna 

lite konstiga vägskyltar som vi har passerat, inte konstiga men annorlunda kan man säga 

 

   



 

idag har jag gjort lite påskkort...är jättenöjd med dem

       

man hittar så mycket på nätet när man kikar, för ibland så säger en bild mer än tusen ord...som tex

   

    

ja ibland är livet komplicerat ...även för oss "vuxna", många gånger som barn tänkte jag iallafall, när jag blir stor då ska jag göra vad jag vill, bestämma över mej själv, köpa vad jag vill, bara göra det jag själv vill...och det ska bli så härligt...men nu när man är "vuxen" så finns det fortfarande dagar man känner sig som 15 år igen och man står där och inte vet hur eller hur man ska göra...eller hur man ska finna råd...   allt skulle ju bli så lätt när man blev "stor"....

 


ja Påsken närmar sig med stormsteg och imorgon tror jag vi får ett viktigt brev på posten, och jag hoppas verkligen det är bra vi håller tummar, tår o tassar här 

 

jag tänkte på det ikväll när Rickard & Evelina åkte hem...fick ett samtal av en riktigt go vän...    jösses vad många goa skratt man får, idag har varit en roligt dag med mycke skratt och tokigheter, jag och Liam elller "Arne" eller vad nu kraken ska heta, och Lindelou tog en kvällspromenad, så kom jag på att jag gick och småskrattade för mej själv, och tänkte ..man är allt bra galen ändå   men som sagt , det underlättar en del...

 

     

  

   ja imorgon är en annan dag...med nya utmaningar och nya mål... ha de gott till nästa gång/Anki    



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Christin Silensjö - 22 oktober 2022 21:24

ja vi har fått valpar här nu lilla Inova fick 8 st.   helt fantastiskt   Juni väntar valpar i slutet av månaden och har blivit rejält rund om magen    så spännande Vi har gjutit och målat en hel del till Halloween i år faktiskt, vi gjuter ju i...

Av Ann-Christin Silensjö - 6 maj 2021 21:30

ja nu är vi i maj redan. jösses vad tiden går      här är full rulle som vanligt, vi är i full gång med "vårsådden" här, hoppas det gror o tar sig här på Bernerhagen många planer på g      just nu har vi Bellamis 3 små här de är 4,5 v nu o...

Av Ann-Christin Silensjö - 1 april 2021 10:55

Vill börja med att önska er alla en rintigt fin o Glad Påsk, ja tror att vi behöver det allihopa idessa tider      ja här är det full rulle som vanligt, inte mycke tid över för att uppdatera bloggen    Nu har alla valpar åkt, och kvar är Wil...

Av Ann-Christin Silensjö - 25 januari 2021 19:08

Allt rullar på här på Bernerhagen, de små växer och vi lever just nu i en "valp bubbla"  av lycka en helt underbar bubbla kan jag lova      dessa små är snart 4 v           sen har vi Destimorias små juveler       och sist Olivias...

Av Ann-Christin Silensjö - 10 januari 2021 14:56

Idag har solen varit framme   så härligt, här rullar allt på som vanligt, Puppy o valparna mår fint, det har varit lite oroligt men nu är allt ok här, bara maten kommer igång o alla går upp så känns det bra, och nu kan vi andas ut här känns det som...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Skapa flashcards