bernerhagen

Alla inlägg den 10 oktober 2013

Av Ann-Christin Silensjö - 10 oktober 2013 12:36

valparna börjar växa till sig, och tiden för hemgång närmar sig med stormsteg, Irmelins kull är 8 v. nu på lördag, vi ska vet. besikta i morgon fredag, för de börjar flytta redan på lördag 

här kommer lite nya kort , valparna är med och höststädar i trädgården, ja så mycke städat blev det inte, för det slutade med att vi satt både ja och stefan och bara tittade och skrattade, ingen ide att ta tag i krattan...ops...helt plötsligt satt det några små valpar fast beslutna att skaka livet ur krattan   ja ja ..löven finns kvar till sen, valparna är bara kvar några dagar till...så löven får vänta, mammorna Bernerhagen's Silje & Bernerhagen's irmelin är med ute o leker

                         

släpp det är mitt löv...jag såg det först ....

         

först ville de inte gå ner från trädäcket...men sen så var det någon som trillade ner, hela 10 cm högt...och då öppnade sig världen  

löv var ju jättekul....

jjjiiiippppiiiii glädjeskutt a la Bernerhagen....  

 

               

full fart....

mamma Irmelin är med och ser till att allt går rätt till...

 

på väg in i Djungeln...

 

ensam...och det ser ut som han har tappat svansen   

men här kommer tyrygga gänget....

 

vem ska gå först...gå du....

     

här får Quito sej en omgång...ta inte mitt löv...

       

här kommer lilla Bernerhagen's Qrut i full fart ...det är krut i den grabben   

   


det som göms i löv....

   

Mamma Irmelin  


Dezzy, mamma Silje och mamma Irmelin

   

Katitzi går förbi

   

vi vilade lite när vi kom in.....men bara lite 

mamma silje o Dezzy

 

mamma Silje

 

lilla Puppy   

 

full rulle igen   Olivia har fullt upp...

 

Olivia och Puppy leker med de små

             

Nowalii, Puppy och Gersemi försöker styra upp det hela   

   

Nowali funderar allt på vad detta är....hm


                   

ja de är härligt med dem....idag får vi hålla oss inne, det regnar för fullt...

ja nu börjar det dra ihop sig till Älgjakten...man kanske skulle ha några tama Älgar istället....

 

ja ibland funderar man allt...

jag minns när jag var liten ...eller yngre kanske det heter, när vi såg på Emil i Lönneberga...jag gillade den filmen...men det fanns en jag inte gillade ...som jag än idag tänker på med viss förakt...faktiskt....och nej det var inte Emils pappa...någon mycke värre....Krösamaja...hujedamej....(om man nu kan leva sig in i en film såhär) men som hon gjorde och som hon var...sprang efter folk "har ni hört".....bla bla bla....

vet ni ibland undrar jag ...finns såna i verkligheten, eller är det bara i sagor ....???????????


om man googlar på Krösamaja, hittar jag detta...

Krösamaja är en karaktär i Emil i Lönneberga, karaktären är ängslig och räddhågad samt har tendens till skvaller. 


det finns så mycke vi kan glädjas av....gör det...

  


    

ja för att tala om tiden ja...mä denne farta är det snart jul så lika bra att önska i god tid...

   

  

ha de gott till nästa gång/ Anki    


Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards