bernerhagen

Direktlänk till inlägg 28 februari 2014

sista februari....

Av Ann-Christin Silensjö - 28 februari 2014 21:12

ja nu är Februaris sista dag snart till ände och idag är det min kära syster yster födelsedag   

imorgon när vi slår upp de blå   ,bruna, gröna eller vilken färg det nu må vara    är det mars månad, gåsplogarna har börjat komma , jag önskar de visste hur efterlängtade de är, jag älskar när de kommer tillbaka, det

sjunger över skogen när de kommer, idag var jag ute o gick och då kom det en liten plog på 5 st, det  kvittar , men ståpäls får jag  och hur jag än sväljer o sväljer så kan jag inte hjälpa att en liten tår tränger sig fram....fast det är ju bara så att har man tillåtit en tår att komma , så är det jädrigt svårt att hålla tillbaka resten av gänget som bränner bakom ögonlocken...lika bra att släppa fram dem alla...så är det gjort   

det är glädjetårar faktiskt, så himla skönt att se dem, att de är tillbaka, nu vet vi att det finns ingen återvändå...nu kommer våren och sommaren vare sig vi vill eller inte ...en så otroligt härligt känsla    

 


ja igår tog ja några jättefina bilder när jag var på väg hem från en kvällspromenad, så underbart vackert precis innan jag skulle gå in hemma, jag kunde inte låta bil, de 2 första är bakom krönet hemma

   

nu står jag med ryggen mot grinden hemma   

     


Bernerhagen's Gersemi har kommit i löp och ska paras i början av mars, så vi hoppas få Blenheim & Tricolorvalpar i början av Maj mer info under planer på hemsidan www.bernerhagen.se


ja tror att hundarna har fått "vårkänslor" med...ja och Stefan var i skogen med dem igår...de flesta korten ser ut så här.... kan man annat än älska ihäl dessa små undrbara varelser...vilken enorm glädje   



Stefan o Bernerhagen's Novalii

My Exotic World Twice as Nice "Puppy" 

 

Puppy

 

Bernerhagen's Gersemi

   

Bernerhagen's Gersemi

 

Bernerhagen's Silje & Puppy funderar vad som tagit åt Mimmidalens Sweet Nice Flower "Dezzy"

       

full rulle här kommer Bernerhagen's irmelin

   

Dezzy och Bernerhagen's H. Lindelou

 

Dezzy

Dezzy o Puppy

 

Dezzy

 

Novalii o Gersemi

 

några "vanliga" kort fick vi med    


här är Bernerhagen's Nowalii

   

här ser vi Novaliis mamma Dezzy med i kanten

 

här är Dezzys andra dotter Gersemi också med, hon är ju moster till Novalii, Dezzy som är Blenheim (brun o vit) är mamma till dessa båda Tricolordamerna (Svartvita)

     

som sagt varmt o härligt 7 plus var det ute, så leriga o fina blev de   

     

här kommer Mimmidalens Sweet Rising Star "Saga"

   

här har Elvira också kommit med på bild...  

     

Puppy

   

Silje o Puppy

här kom Dezzy med också

 

knopp i blåbärsriset var det


 


irmelin o lindelou

    

Puppy är så jättesöt...lilla hjärtat mitt   en linslus är hon med   

         

Dezzy o Elvira

 

Dezzy

           

lilla Katitzi 

     

knopp i ormhasselbusken

   

gran

 

Stefan har sätt "Disneygranar" de kommer så fint

       


sen blev det en tupplur

 

Bernerhagen's Petronella & Bernerhagens Queen fick följa med till Karlstad när vi lämnade lilla Olivia på djursjukhuset, hennes ben har blivit sämre mycket sämre, och nu är hon op i ena benet lilla kraken, så på hem

vägen gick vi in på djuraffären och köpte en aktivitetsboll bl a som lilla olivia ska ha när hon kommer hem, petronella och Queen fick välja sig ett varsitt ben

           

nu är huset under trappan i stort sett klar, så här blev det

                 

Olivia är hemma sen i tisdags, op har gått bra, såret ser fint ut, det svåra är att hålla henne i stillhet, så nu har vi en till liten "kakhund" här på Bernerhagen  visserligen en underbar liten smula...

ja sen har jag även ringt ut Länstyrelsen så de har varit här, och gått igenom hela alltet här, jag ville ha med allt, så jag hade tur att de kom ganska snart efter att jag ringde dem, så alla rum i huset , alla uthus, hundgården som Ayla har använt typ 10 ggr de stora hagarna och tomten, foderrummet och foderförvaringen allt, hon fick traska med över hela alltet, så nu har jag allt mitt klart, det är härligt, det är 3 år sen de var här, då fick jag med ringa ut dem pga att någon "omtänksam" krake hade funderingar på vårat istället för på sitt, 

           

ha de gott till nästa gång /Anki



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Christin Silensjö - 22 oktober 2022 21:24

ja vi har fått valpar här nu lilla Inova fick 8 st.   helt fantastiskt   Juni väntar valpar i slutet av månaden och har blivit rejält rund om magen    så spännande Vi har gjutit och målat en hel del till Halloween i år faktiskt, vi gjuter ju i...

Av Ann-Christin Silensjö - 6 maj 2021 21:30

ja nu är vi i maj redan. jösses vad tiden går      här är full rulle som vanligt, vi är i full gång med "vårsådden" här, hoppas det gror o tar sig här på Bernerhagen många planer på g      just nu har vi Bellamis 3 små här de är 4,5 v nu o...

Av Ann-Christin Silensjö - 1 april 2021 10:55

Vill börja med att önska er alla en rintigt fin o Glad Påsk, ja tror att vi behöver det allihopa idessa tider      ja här är det full rulle som vanligt, inte mycke tid över för att uppdatera bloggen    Nu har alla valpar åkt, och kvar är Wil...

Av Ann-Christin Silensjö - 25 januari 2021 19:08

Allt rullar på här på Bernerhagen, de små växer och vi lever just nu i en "valp bubbla"  av lycka en helt underbar bubbla kan jag lova      dessa små är snart 4 v           sen har vi Destimorias små juveler       och sist Olivias...

Av Ann-Christin Silensjö - 10 januari 2021 14:56

Idag har solen varit framme   så härligt, här rullar allt på som vanligt, Puppy o valparna mår fint, det har varit lite oroligt men nu är allt ok här, bara maten kommer igång o alla går upp så känns det bra, och nu kan vi andas ut här känns det som...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards