bernerhagen

Direktlänk till inlägg 25 april 2015

valparna 2 v

Av Ann-Christin Silensjö - 25 april 2015 00:25

ja idag är de små sagogrynen 2 v.          

öronen har öppnat sig

   

och ögonen håller på att spricka upp

nya kort o vikter finns på deras egna sida, här kommer fler kort från idag

Bernerhagen's Vivaldi

         

Bernerhagen's Vittra

               

Bernerhagen's Vilda

       

Bernerhagen's Viking

de blir tokiga när jag tar i dem och väger och ska ta kort o så...de tuttar på mina fingrar och ja de tuttar på allt...så de blir alldeles blöta runt nosen för de fnyser och tuttar och fräser...starka är de med   

             

Bernerhagen's Varja

                     

Bernerhagen's Virgo

              

ja det blir många kort, men jag tycker det är roligt om te x de som ska ha valp här får följa sina små, och står man som valpköpare så antar jag att man inte kan få nog med kort på sitt lilla      

ioch för sig tycker jag det är väldigt roligt själv...kan inte se mej mätt på dessa små sagogryn 

 

   

idag har vi haft finfrämmat från Arvika söta Agnes med familj har varit här och hälsat på, det är Rå's syster en underbar liten Blenheim flicka, det var riktigt kul, jag har ätit lite idag , hoppas det är ok nu...

 

idag fick vi klart att söta Milljas Wedding Day flytar hit för en stund, vi har leasat in henne och hon är parad med våran "Arne" Cavaliertorpet's Liam, hon ska valpa runt den 20 Maj och det blir små Bernerhage's valpar , så vi ska hämta hem henne imorgon så nu blir det en kull med Blenheimvalpar också som föds den 20 Maj samma som Saga ska ha sina, mer info finns under planer så nu blir det livat i stöga frampå   

   

ja det är härligt ...dä höller kärringa igång....dätta är mitt liv dä se...

                 

ja jädrar i dä   nu får man ta och försöka sig på någon timme med sömn så man är resklar i tid imorgon

   ha de gott till nästa gång /Anki

            

 

 


 
 
Ingen bild

Sami & Sussi (Vargo)

25 april 2015 22:12

Du har helt rätt vad gäller bilderna :-) man vill bara ha mer och mer bilder på sin valp!

 
Ingen bild

Philippa L

28 april 2015 09:34

Hej
Dom små undren så söta o jag kan bara prata för mig själv men när man ska ha en valp så är det helt inderbart att få bilder och även om man söker valp/ kennel att få följa valpar från tidigare kullar, härligt.
Din toka som ska du ha två kullar i maj. Många att gosa med o många att ta fantastiska bilder på. Jag längtar. O fina Inez har jag varit inne o tittat på, sötnos, i den kullen kommer du spara en valp, garanterat 😉
Tycker du är fantastisk som orkar med allt med dina tarmfickor o rovfåglar mm o allt du skriver, bilder på djur o skoj.
Ha det gött till nästa gång.
Nu ska jag ut på prommis med mina älsklingar
Kramar Philippa 🐶🐜🐝 🐷

 
Ingen bild

Anki

28 april 2015 14:38

tack Sami & Sussi :-) jag tror alla tänker som mej...ju mer kort desto bättre :-)

 
Ingen bild

Anki

28 april 2015 14:42

hejsan Philippa :-)
tack ja visst är de söta och Katitzi är en underbar mor, verkligen, ja så bra, som ni vet så älskar jag ju bilder, då får ni bara stå ut :-) ja nu Pilippa blir det 2 kullar, men tur jag har gubben o grabbarna och deras tjejer :-) ha de gott Philippa klappa dina små hjärtan från mej kram Anki

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Christin Silensjö - 22 oktober 2022 21:24

ja vi har fått valpar här nu lilla Inova fick 8 st.   helt fantastiskt   Juni väntar valpar i slutet av månaden och har blivit rejält rund om magen    så spännande Vi har gjutit och målat en hel del till Halloween i år faktiskt, vi gjuter ju i...

Av Ann-Christin Silensjö - 6 maj 2021 21:30

ja nu är vi i maj redan. jösses vad tiden går      här är full rulle som vanligt, vi är i full gång med "vårsådden" här, hoppas det gror o tar sig här på Bernerhagen många planer på g      just nu har vi Bellamis 3 små här de är 4,5 v nu o...

Av Ann-Christin Silensjö - 1 april 2021 10:55

Vill börja med att önska er alla en rintigt fin o Glad Påsk, ja tror att vi behöver det allihopa idessa tider      ja här är det full rulle som vanligt, inte mycke tid över för att uppdatera bloggen    Nu har alla valpar åkt, och kvar är Wil...

Av Ann-Christin Silensjö - 25 januari 2021 19:08

Allt rullar på här på Bernerhagen, de små växer och vi lever just nu i en "valp bubbla"  av lycka en helt underbar bubbla kan jag lova      dessa små är snart 4 v           sen har vi Destimorias små juveler       och sist Olivias...

Av Ann-Christin Silensjö - 10 januari 2021 14:56

Idag har solen varit framme   så härligt, här rullar allt på som vanligt, Puppy o valparna mår fint, det har varit lite oroligt men nu är allt ok här, bara maten kommer igång o alla går upp så känns det bra, och nu kan vi andas ut här känns det som...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Skapa flashcards