bernerhagen

Direktlänk till inlägg 29 maj 2015

Valparna 7 veckor

Av Ann-Christin Silensjö - 29 maj 2015 18:49

ja tiden går fort, nu är de små liven snart flyttklara... och det värker i hjärtat vid bara tanken...jag älskar de små liven, varje gång är det likadant, men värre när man inte sparar någon....

men underbara familjer får de, så allt känns jättebra, men klart man kommer att sakna de små....

det är ett härligt gäng, glada o spralliga...och vi behöver inte åka på nått "kosläpp" som de har på gårdarna häromkring, när de släpper ut korna på bete...

 

 

nä vi har "valpsläpp" istället   

här kommer en helt massa bilder på de underbara små   

det börjar lite vanligt så här...

         

ja ska inte smaka...bara nosa.....

    

vi går med farbror Stefan...


   

mamma Katitzi är med , soch kikar så allt går rätt till

     

 

                                              

aaahhhh valpar på grönbete....yyyeeeehhhhaaaaaa...det är nu det händer....  

                                                         

vad säger man...ja bare älsker't.....

   

  här kommer ändå mer kort....

det är inte alltid lätt att vara mamma heller...vem kan inte flippa...och leva ut sina innersta.....

       

jo det är nu som Katitzi känner att det är dags för ett vår/sommar rus.......  

             

är ni säkra på att det där är våran mamma....  

         

 

ja underbara hundar....men när västa stölleröcke har lagt sej...så börjer de att å dra i öga ...

vi tar ett sista röck i byxbenen på Stefan

         

   vi vill gå in nu...Stefan ser du oss...ta in oss...snnäälllaaa....

   

väl inne så får det bli lite mat i magen

       

 

sen kommer allt John Blund

           

  ja ibland tänker jag...hur ska man örke.....dätta ä mitt liv dä se.......

jag älskar dessa hundar, jag älskar att planera, jag älskar dessa små...jag vill bara ha fler o fler, alla får plats....så överlycklig att just jag får va med om detta, få äran att dela med mej av dessa underbara glädjespidare...fulla av liv...man skulle önska att alla kunde ha en    det är lycka   

de är våra små "vänner" ....jag känner mej så överfull liksom av både glädje och kärlek till dessa små underbara

gamla som unga...jag kan inte förklara...hur rik jag känner mej...när jag tittar runtomkring mej...på varje stol...soffan i köket är överfull...under min stol...och runt omkring mej...ligger de i alla åldrar....  suck...blev helt plötslig rörd liksom   jaaa detta är lycka det   

     

 

 

om det inte behövde regna hela tiden...

     

tog lite kort när jag åkte till Säffle igår...det åskade och var kålsvart ute

     

 hundarna blir så lortiga o blöta...här är när jag o Arne Cavaliertorpets Liam var ute på kvällspromenad en kväll, lite kort på en lerig o blöt liten Arne   

   

  en annan dag skulle jag med mina bad damer till Åmåls badhus, ja det var i onsdags... bilkö och  trafik med knapp styrfart, 1 tim. har gått trafiken är stilla...jag sitter och är lite småstirrig...och tänker på allt annat...sitter i egna tankar, och plötsligt....smäller det utav bara den....

   

 men va in i lilla lådan händer...jo hela huven ryker och det är bara att inse att bilen kokar...något har exploderat...men va f...n inte går det att köra på, enkelfiligt är det, inte kan jag stänga av bilen, eftersom trafiken i snigelfart rullar fram...lite lätt panik....men till slut kommer en avtagsväg...jag glider in på den, och väntar lite så allt smälter in...det har slutat ryka....jag går ut, öppnar huven, ringer Stefan.....

säger -ja ska försöka hälla i lite vatten, så får vi se, jag har alltid vatten med ifall jag har någon hund med mej, så hämtar flaskan, och skruvar av korken försiktigt till kylaren...jo vad ser jag.....gräs o grus...hela skiten har exploderat...så det var öppet rakt ut i gata

 

min bil.....

när jag plötsligt inser att...jaha...vad gör jag nu, 3 mil hemifrån och 8 km till Åmål....ringer Inger, berättar vad som hänt, tar min väska och börjar gå....egentligen ville jag grina...  ja fick svälja lite...det var ju bilar som ett pärlband hela vägen på 45:an 

-ingen fara sa Inger, jag kommer och hämtar dej på moppen.....mopeden , men det går väl inte...-klart det går, ja kommer

tror inte ni vill veta vad jag tänkte när jag gick där ...då plötsligt hörde jag mopeden...Inger vinkade för fullt och TUTADE...å herrejösses...  

ja vad gör man...baddräkten fick jag med, väskan trädde jag runt halsen o armen, hjälmen var 4 nr för liten  glysera fick jag trä in genom hålet i hjälmen , de stog ca 10 cm ut från hövve...men det gick...smidig som ett kylskåp...hoppade jag upp....gissa om Inger skrattade...jo hela tiden hela tiden....lite chockad var jag men...vad gör man

 

here we go.....  


    länge sen jag gled in i Åmål på moppe, men lite rädd var jag ..men det gick fint...


  lite höl i vägen å så men de gick bra...vi kom fram till badhuse iallafall,

Inger o moppen utanför badhuse....

       

ja vad gör man...

väl hemma så blev det en god natts sömn, Stefan hämtade mej på kvällen, efter de hade bogserat hem bilen

     

   slutet gott allting gott....hoppas bara delarna passar så det går attlaga min bil nu..

en kväll när jag var ute o gick mötte jag Karin grannen på finaste Gleden

 


  jösses vad det drar i "längtarihjälmejefterhästarnaminatarmen"

nu blir det promenad med Ayla o Lindelou  ha de gott till nästa gång/Anki

    

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Christin Silensjö - 22 oktober 2022 21:24

ja vi har fått valpar här nu lilla Inova fick 8 st.   helt fantastiskt   Juni väntar valpar i slutet av månaden och har blivit rejält rund om magen    så spännande Vi har gjutit och målat en hel del till Halloween i år faktiskt, vi gjuter ju i...

Av Ann-Christin Silensjö - 6 maj 2021 21:30

ja nu är vi i maj redan. jösses vad tiden går      här är full rulle som vanligt, vi är i full gång med "vårsådden" här, hoppas det gror o tar sig här på Bernerhagen många planer på g      just nu har vi Bellamis 3 små här de är 4,5 v nu o...

Av Ann-Christin Silensjö - 1 april 2021 10:55

Vill börja med att önska er alla en rintigt fin o Glad Påsk, ja tror att vi behöver det allihopa idessa tider      ja här är det full rulle som vanligt, inte mycke tid över för att uppdatera bloggen    Nu har alla valpar åkt, och kvar är Wil...

Av Ann-Christin Silensjö - 25 januari 2021 19:08

Allt rullar på här på Bernerhagen, de små växer och vi lever just nu i en "valp bubbla"  av lycka en helt underbar bubbla kan jag lova      dessa små är snart 4 v           sen har vi Destimorias små juveler       och sist Olivias...

Av Ann-Christin Silensjö - 10 januari 2021 14:56

Idag har solen varit framme   så härligt, här rullar allt på som vanligt, Puppy o valparna mår fint, det har varit lite oroligt men nu är allt ok här, bara maten kommer igång o alla går upp så känns det bra, och nu kan vi andas ut här känns det som...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards