bernerhagen

Direktlänk till inlägg 23 februari 2016

Y-kullen är födda....

Av Ann-Christin Silensjö - 23 februari 2016 19:09

Bernerhagen's Y-kull har nu äntligen kommit till världen...nu äntligen har stormen lagt sig..och vi har tid att uppdatera er, till slut kom vi iväg och det blev kejsarsnitt...

4 stora fina valpar var de och alla mådde bara fint ....trodde vi då...   

 

3 hanar och 1 tik, 1 Rubytik, 1 Black and Tan hane och 2 Ruby hanar...jag såg nästan med en gång att en av Ruby hanarna inte mådde så bra...så jag bad dem vätska upp honom i nacke innan vi åkte hem...men nej han blev bara sämre, när vi kom hem och vi bäddat ner Irmelin och de små, så var det inte mycke liv kvar i kraken, jag hade honom hela vägen hem innanför min tröja, men som sagt ...ibland räcker man bara inte till...hur man än gör...vi försökte allt...men någon hade andra planer för honom...så han somnade in i mina händer   ja det är bara att släppa taget...jag hade med andra planer för honom...  men någon hade starkare...så ikväll fick himelen en ny stjärna     och det är verkligen så jädra hemskt......    jag orkar faktiskt inte med sånt...usch o fy , 

så kvar är 3 små       Iremelin mår bara fint hon är så jätteduktig  

   

med till Vetrinären fick Hedvig följa med... så Stefan och hon var ute o gick ibland....

 

ja såhär är livet på en pinne...  man vill så himla mycke hela tiden...och man måste glädjas åt det man har och det man får...men jag kommer alltid alltid att minnas denna lilla....  

jag älskar våra hundar, jag älskar dessa underbara små valpar, jag skulle kunna ha hela huset fullt hela tide...för dä ä mitt liv dä se.... förutom våra 4  grabbar och deras   och lilla Sandra så är detta hela mitt liv...o gubben så klart   dä ä bare så här dä ä....man får vara extra glad för de små som vi har kvar, 2 kullar till med Ruby o Black and Tan kommer att födas i April, så ni som inte får någon nu i Irmelins kull , får jättegärna stå kvar till i April,

ha de gott till nästa gång/Anki

 
 
Ingen bild

Philippa L

23 februari 2016 19:58

❤️❤️❤️

 
Ingen bild

Anki

23 februari 2016 21:35

tack snälla Philippa :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Christin Silensjö - 22 oktober 2022 21:24

ja vi har fått valpar här nu lilla Inova fick 8 st.   helt fantastiskt   Juni väntar valpar i slutet av månaden och har blivit rejält rund om magen    så spännande Vi har gjutit och målat en hel del till Halloween i år faktiskt, vi gjuter ju i...

Av Ann-Christin Silensjö - 6 maj 2021 21:30

ja nu är vi i maj redan. jösses vad tiden går      här är full rulle som vanligt, vi är i full gång med "vårsådden" här, hoppas det gror o tar sig här på Bernerhagen många planer på g      just nu har vi Bellamis 3 små här de är 4,5 v nu o...

Av Ann-Christin Silensjö - 1 april 2021 10:55

Vill börja med att önska er alla en rintigt fin o Glad Påsk, ja tror att vi behöver det allihopa idessa tider      ja här är det full rulle som vanligt, inte mycke tid över för att uppdatera bloggen    Nu har alla valpar åkt, och kvar är Wil...

Av Ann-Christin Silensjö - 25 januari 2021 19:08

Allt rullar på här på Bernerhagen, de små växer och vi lever just nu i en "valp bubbla"  av lycka en helt underbar bubbla kan jag lova      dessa små är snart 4 v           sen har vi Destimorias små juveler       och sist Olivias...

Av Ann-Christin Silensjö - 10 januari 2021 14:56

Idag har solen varit framme   så härligt, här rullar allt på som vanligt, Puppy o valparna mår fint, det har varit lite oroligt men nu är allt ok här, bara maten kommer igång o alla går upp så känns det bra, och nu kan vi andas ut här känns det som...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards