bernerhagen

Direktlänk till inlägg 29 mars 2016

valparna 5 v.

Av Ann-Christin Silensjö - 29 mars 2016 14:55

jaha nu har våra små juveler blivit 5 v. redan   tiden går fort när man har roligt    här hinner man precis upp på morgonen sätta på kaffepannan...ge hundarna mat, och lite mer kanske sen är dä natta känns det som   

här kommer nya vikter och nya bilder, idag klippte vi klorna och vägde dem innan korten, eftersom de nyss ätit uppblötta torrkulor med välling på så ser de lite vattenkammade ut i pälsen eftersom de fortfarande har ett lite speciellt borsskick   

Bernerhangen's Yrja "Silke"  Ruby tik vikt 24/2 315 g, 5 v. 29 mars vikt 1504 g

             

Bernerhagen's Yle Black and Tan hane vikt 24/2 345 g, 5 v. 29 mars vikt 1674 g

           

Bernerhagen's Ymer Ruby hane vikt 24/2 364 g, 5 v. 29 mars vikt 11755 g

                   

tog nya kort idag på de som ska valpa i April, Queen här ska ha runt den 10 April, jag tycker de ser större ut för var dag som går nu   

         

Silje ska ha först redan den 7 April   

         

de små äter lunch   

 

nu har de små (inte valparna med de andra "storasmå" eller vad säger man ...nä så heter det väl inte "vuxna" kanske låter bättre   )  och jag varit ute hela fm så nu ska de få vila och jag o Ayla O Hedvig ska ta en promenad,

 

egentligen är jag så trött så jag tror jag står å söver snart...

mulet kallt o blåsigt är det       , men dä ä bare å ta tag i't

 

imorgon kommer Ymers matte o husse det ska bli kul  

             


 

 

                        

 imorgon kväll är det bad

 

i rehabbassängen i Åmål, jag hoppas det funkar så jag kommer iväg denna gången, det skulle jag verkligen behöva, så alla stela leder får mjuka upp sig lite , det känns som en ä fjättrad te både hänner å fötter nä en ä så stel

 

tror jag ska sitta 2 tim. i bastun   bare slappe å ta't lungt...


igår åt Hedvig upp en hel påse med Kungsängsliljelökar, som jag var så rädd om, ja det kan lätt bli så om man inte är uppmärksamm, jag hade gömt dem bakom en kruka i hallen så hon INTE skulle få för sig något, jag har varit så rädd om dem så jag har inte vågat plantera ut dem än, varit rädd att de varit för kallt för dem, de är ju inte så där jättelätta att få tag i, jösses, skit sak samma med de lökarna, men jag blev ju livrädd...

flög te datorn, och läste om förgiftning, farliga växter o bla bla bla

men det stod inget, höll koll men allt gick bra...frågan är nu kanske mina kungsängsliljor kommer ut görslade o klara   

   

ja ja tokigtkan det bli, men nu gick det ju bra iallafall, ha det nu så gott till nästa gång /Anki

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Christin Silensjö - 22 oktober 2022 21:24

ja vi har fått valpar här nu lilla Inova fick 8 st.   helt fantastiskt   Juni väntar valpar i slutet av månaden och har blivit rejält rund om magen    så spännande Vi har gjutit och målat en hel del till Halloween i år faktiskt, vi gjuter ju i...

Av Ann-Christin Silensjö - 6 maj 2021 21:30

ja nu är vi i maj redan. jösses vad tiden går      här är full rulle som vanligt, vi är i full gång med "vårsådden" här, hoppas det gror o tar sig här på Bernerhagen många planer på g      just nu har vi Bellamis 3 små här de är 4,5 v nu o...

Av Ann-Christin Silensjö - 1 april 2021 10:55

Vill börja med att önska er alla en rintigt fin o Glad Påsk, ja tror att vi behöver det allihopa idessa tider      ja här är det full rulle som vanligt, inte mycke tid över för att uppdatera bloggen    Nu har alla valpar åkt, och kvar är Wil...

Av Ann-Christin Silensjö - 25 januari 2021 19:08

Allt rullar på här på Bernerhagen, de små växer och vi lever just nu i en "valp bubbla"  av lycka en helt underbar bubbla kan jag lova      dessa små är snart 4 v           sen har vi Destimorias små juveler       och sist Olivias...

Av Ann-Christin Silensjö - 10 januari 2021 14:56

Idag har solen varit framme   så härligt, här rullar allt på som vanligt, Puppy o valparna mår fint, det har varit lite oroligt men nu är allt ok här, bara maten kommer igång o alla går upp så känns det bra, och nu kan vi andas ut här känns det som...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Skapa flashcards