bernerhagen

Alla inlägg den 15 november 2009

Av Ann-Christin Silensjö - 15 november 2009 12:27

Glad ja idag är det nästan som en vårdag, det var 9 grader varmt i natt, imorse satt jag på altanen med en kopp kaffe o solen lyste underbart, det är just vid sådana tillfälle man tänker , att "snart" är våren här igen med sin otroliga glans och sina varma efterlängtade strålarSkrattande suck...

men tillb aka till nuet...först ska vi fira jul och nyår...

det har allt varit lite grått o trist ett tag nu, man tycker istället för regn, så är det bättre att det är några grader minus, och för dem som gillar snö, så är väl det trevligt, det blir ljusare och en annan stämmning.

nog om julen o våren ...

allt är lugnt här, Dezzy o valparna mår bara fint, de växer de små "trollen" imorgon är de redan 1 v.

jag sitter o stickar lite på kvällarna, jag tror jag ska sticka en pippitröja till lilla "kotten" som blev en "kottelina" det blev ju en tös ju...jag har ännu inte sett Therese o bebisen, jag längtar efter att få se dem , men som det är nu så kommer jag inte iväg ännu, den lilla blir ju också 1 v. imorgon.

när stefan imorgon kväll går av sitt skift, och är ledig i 6 dagar, då ska jag åka och hälsa på dem, då får han vara "valpvakt" jag tror jag ska göra en stor smörgåstårta och ta med mej, jag har längtat efter smörgåstårta i flera dagar, visst är det konstigt att man får för sig sånt, helt plötsligt, smörgåstårta av allt, det är ju inget man äter varje dag, men det kanske just är därför...

matbröd och sockerkaka ska jag med baka och ta med till dem...

imorgon ska jag försöka få iväg växterna till skavkulla som jag har lovat dem, men vad händer, det som jag skulle göra "imorgon" har helt plötsligt blivit 1 v. , idag ska jag sätta mej och sortera alla pelargonfröerna, det är snart dax att börja så dem , ifjol sådde jag dem i december, under växtlampor, det var verkligen en stor lycka, de knatade och växte, det var "skitkul" verkligen...

'nä nu ska jag ruska liv i gubben och försöka få upp  honom, vi ska vattna alla änglatrumpeter o pelargoner i dag, han lägger sig alltid mellan 18-21 ändå innan han börjar kl 22 o jobbar natt, och så har han sovit från 6.30 tills nu...ja så får det bli...upp o hoppa med lilla gubben, tänk vad glad han ska bli när jag berättar vad vi ska göra Flört

                                                  
                                   ha de gott alla mvh Anki

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Skapa flashcards