bernerhagen

Alla inlägg den 11 november 2012

Av Ann-Christin Silensjö - 11 november 2012 18:07

ja idag är de små grynen 14 dagar, alla mår fint och Saga är så jätteduktig

         

Bernerhagen's Katitzi som är 1 år, ur Sagas 1:a kull funderar väldigt på de små 

 

till saken hör att Saga behöver ha lite "egen tid" och då är det gott att ligga i matte o husses säng...och kika ner i valplådan samtidigt...

 

våran lilla Bernerhagen's Gersemi fyllde 3 år i fredags och det gjorde även min systerdotters dotter lilla Nellie, Gersemi & Nelli föddes på samma dag

här är lilla Gersemi

 

idag har vi firat fars dag, alla barnen har varit hemma sen i fredags det är underbart att få ha dem hemma så, Christian & Sandra åker tillbaka till Norge idag, lite tråkigt att Stefan jobbade em men men så är det ju,

här ligger ett trött gäng o sover

 

och det är höst hos oss på Bernerhagen nu riktigt ordentligt, tog lite kort idag, solen kikade fram några fjuttiga minuter...

       

och jag har stickat andra vantar, ööö...om jag säger så här, garnet i sig är väldigt fint, det är ett Järbogarn 82% ull 12% Mohair och 6 % Polyamid, vantarna blev jätteläckra, mjuka varma och otroligt härliga, men jag vet inte hur jag ska uttrycka mej, nu har jag köpt ett gäng av detta garnet och måste sticka det, men jag kommer inte att köpa mer och sticka i det, man får inte vara religiös om man säger så, när man stickar i detta garnet, fy för den lede va svårt , för att inte tala om när man ska plocka upp för tummen...stickorna far åt alla håll, plocka upp maskor i detta garnet ...hm...ja ja

men så här blev de vita & gråa, de svarta är inte klara ännu

       

det var svårt att till och med fånga dem på kort 

nu tror jag att jag ska tova lite Alpackaull till skosulor

               

jag har ju som sagt kardat en hel del nu i sommar efter dessa underbara djur, korten på Alpackorna är taget hos Wermlandsalpackan i kil, 

de sulor jag har Tovat förut är slut, tydligen så fungerade de kanon, jag önskar jag hann prova, men får göra en större laddning denna gång, de som hade dem under Älgjakten var jättenöjda, kul

vi gjorde iordning till Christian igår som han ska ha med sig till Norge, eftersom de är ute hela dagarna blir det både fuktigt och kallt, men nu är han rustad med härliga Alpacka sulor och mammas hemstickde strumpor, så nu får vi hoppas han inte ska frysa, ha de gott till nästa gång, nu ska såpan och varmvattnet fram och gamla tvättbrädan här ska nu tovas    bäst att sätta fart....   /Anki

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Skapa flashcards