bernerhagen

Direktlänk till inlägg 26 maj 2013

valparna 6 veckor...

Av Ann-Christin Silensjö - 26 maj 2013 00:16

ja idag har vi vägt och tagit nya kort på de små, Gersemi har blivit rund om magen, och blommorna är på G...

för att börja med lilla Gersemi så ser hon ut så här nu, 2 ½ v. kvar innan de små kommer

     

ja vi får se hur många som finns därinne   

spännande spännande....

här kommer de små juvelerna som har hunnit blitt 6 veckor redan...

 

tjooohooo här kommer vi   


snälla go Nikodemus

 

Norma

 

Nikita

   

Nowalii

   

Nellwina

 

Nairobi

   

här är det några på dem när de är i köket med de andra hundarna och leker...

                                         

här sitter jag helt ensam....


 

de äter och leker, full fart är det verkligen på dem, men snälla och sover hela natten , de är med små korta stunder och leker lite med de andra och är med i köket och i tv rummet, de är verkligen snälla, visst är det full fart, men vad vore felet annars om det int vore det, med 6 st, 6 v krutbollar   

äntligen har jag börjat fylla växthuset med pelargon och Änglatrumpet skott, bättre sent än aldrig

 


Stefan har byggt blommlådorna färdiga, de blev jättebra verkligen...

     

grönt och fint har det blivit ute, idag har det varit en kanondag   

idag kom Lena och förgyllde vår dag....till saken hör att det är "badvakts Lena" som har hjälpt mej att genomföra mina "simkunskaper" med avanserad dykning och hopp och sånt...jag förstår faktiskt inte riktigt....varför de har så kul åt mina "bravader i bassängen"

 

som tex när vi var där i lördags...jo visst kanske jag glömde att ta av mej mina glasögon...när jag skulle sätta på mej simglasögonen...men man är ju så van sina vanliga glasögon så jag tänkte inte på det...ok jag tyckte att det var lite dimmigt det gjorde jag, men det som förundrade mej var att de hade tryckt in text i simglasögonen och att de var så suddiga, men jag gjorde alla mna hopp och dykningar, å klädsim, och räddningar som jag skulle, trots att jag var halvblind, och hade text mitt i glasögonen (ja i simglasögonen) sen när jag var klar med allt , så stod vi där och pratade, och det var då jag upptäckte det hela...  ja ja, ibland är det inte så lätt med allt, lite diskret började jag pilla på mina simglasögon   och då gick det upp ett ljus...ååå det var skyddsplast på ögonen   och det var på den skyddsplasten texten stod över ögonen,    gissa om det blev gapflabb....men när jag tog bort dem och provade under vattnet så förstod jag ....att det hade varit betydligt lättare så...

sen idag kom även min dykning upp...när jag skulle dyka 1 m ner i vattnet...och plask...ja ja lite magplask var det väl...kanske...men   

 

för att inte tala om när jag berättade att jag inte gillade Grävlingar speciellt mycket, och när jag hade en fruktansvärt, tramatisk upplevelse just med en Grävling....redan som liten tyckte jag att dessa svart vita djur var hemska...jag klarar inte av att se dem ...usch...nej jag gillar dem inte, det var på sensommaren vi skulle plocka svamp jag och en väninna....vi kom ifrån varann lite, och jag hörde hur det började prassla, och direkt "stannade" mitt hjärta, stel av skräck...skulle jag försöka ta mej närmare min väninna....jag vet fortfarande inte vad det är som masar o prasslar, men det kommer oroväckande närmare, ganska raskt...  jag stpplar iväg och ...utan att se mej för...så faller jag...pladask...armarna utmed sidorna...stel av skräck, landar jag i ett snår av blåbärsris...och prasslandet kommer närmare, jag ligger som i en strumpa, kan inte röra mer än ögonen...vad kommer ca 1 m från min näsa...jo en GRÄVLING...med fokus på annat...han bara gick förbi, han såg mej inte... jag trodde min sista stund var kommen...jag känner hur is och eld sköljer genom mej i vågor...men förmår inte göra något...då kommer ljudet och prasslet tillbaka...och va f... GRÄVLINGEN stog där och glodde på mej....vet inte vem som blev räddast...men han drog som en avlöning....gissa om jag var chockad....  jag var skakig hela dagen,vi fick åka hem omedelbart så klart...jag glömmer det aldrig...hujedamej...

sen fick jag kramp efter att ha badat sen kl 19 och då var kl 01 på natten...vet ni hur det känns att få kramp i höften...insidan låret ut vid knät och ner i vaden....nej jag tänkte väl det, och då undrar jag, hur kommer man ur en bassäng...med hela benet rakt, utan att böja det....och hur skulle jag göra ...var ju tvungen att få ner benet i botten av bassängen...ta mej till grundare vatten...försöka tänja...och ja jädrar i havet vad ont det gör, hade ont i flera dagar sen......

ja ja nog om allt stölligt....

denna fick jag av Inger o Lena idag, de hade varit på auktion och köpt denna fina till mej   

 

imorgon ska jag sätta alla tomatplantor i olika färger och former jag fick av Lena idag...

och Dispansansökan som vi gjorde på Blenheimtiken att hon skulle få åka hem den 6 istället för den 8 juni gick igenom, beslutet kom i fredags från JBV, så det var ju kul, ja nu börjar allt bli klart inför hemresan den 8 juni, bara lite småfix med valppärmarna och några försäkringar är inte helt spikade ännu, valplådorna har kommit, 

valparna har flyttat ut i hallen nu , i en stor hage det gillar de, nej nu blir det att hoppa i bingen några timmar, och hopas man får sova någon timme, ha de gott till nästa gång/Anki







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Christin Silensjö - 22 oktober 2022 21:24

ja vi har fått valpar här nu lilla Inova fick 8 st.   helt fantastiskt   Juni väntar valpar i slutet av månaden och har blivit rejält rund om magen    så spännande Vi har gjutit och målat en hel del till Halloween i år faktiskt, vi gjuter ju i...

Av Ann-Christin Silensjö - 6 maj 2021 21:30

ja nu är vi i maj redan. jösses vad tiden går      här är full rulle som vanligt, vi är i full gång med "vårsådden" här, hoppas det gror o tar sig här på Bernerhagen många planer på g      just nu har vi Bellamis 3 små här de är 4,5 v nu o...

Av Ann-Christin Silensjö - 1 april 2021 10:55

Vill börja med att önska er alla en rintigt fin o Glad Påsk, ja tror att vi behöver det allihopa idessa tider      ja här är det full rulle som vanligt, inte mycke tid över för att uppdatera bloggen    Nu har alla valpar åkt, och kvar är Wil...

Av Ann-Christin Silensjö - 25 januari 2021 19:08

Allt rullar på här på Bernerhagen, de små växer och vi lever just nu i en "valp bubbla"  av lycka en helt underbar bubbla kan jag lova      dessa små är snart 4 v           sen har vi Destimorias små juveler       och sist Olivias...

Av Ann-Christin Silensjö - 10 januari 2021 14:56

Idag har solen varit framme   så härligt, här rullar allt på som vanligt, Puppy o valparna mår fint, det har varit lite oroligt men nu är allt ok här, bara maten kommer igång o alla går upp så känns det bra, och nu kan vi andas ut här känns det som...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Skapa flashcards