bernerhagen

Alla inlägg den 8 december 2015

Av Ann-Christin Silensjö - 8 december 2015 10:52

i natt vid halv 2 så började han sin resa mot Bernerhagen.....  

 

Saga började hässa o bädda, så har hela natten varit....så med det är valpningen på G....


 

och med det har mina magnerver knutit sig som en hård boll...fjärilsvingar som bara fladdrar till både i hjärta själ o mage, men vi gör som vi brukar, vi ber till vår lyckliga stjärna att allt går bra     

Saga har valt sin plats, så där har vi bäddat, vet ni hur fort det går att göra om sitt tv rum till valp rum...men det vet jag...  tur att vi slog ut väggen, visst är det en del kvar, men det får vi ta sen, golvet börjar vi med efter jul, just nu har vi roligare saker att göra   lite tomt efter möblerna men, det blir ett nytt matsalsbord sen istället....så det ordnar sig, vem bryr sig, det finns vilktigare saker att fördriva tiden med här på Bernerhagen     

saga vilar lite nu men man ser tydligt på hennes blick att hon har det jobbigt nu ...lilla kraken

 

bara hon får ha mammas tröja, min tröja så är hon nöjd, och att jag sitter hos henne...såklart jag gör   

             

jag talar om så fort det blir någon lite valp så klart   just nu sitter jag här allt är lungt...de andra hundarna ligger utanför grinden o sover, de vet så väl vad som är på G, jag hör snusnigarna från Gersemi o hennes små   någon smågnärker...drömmer lite, jag sitter här med en kopp kaffe   och tittar på saga nu, hon vilar lite, allt här är så stillsamt, alla väntar bara på det där som får hela huset att dallra...det första lilla pipet på att det kommit en ny liten Bernerhagare    måste sticka upp o hämta värmedynan till "kuvösen" jädrar det har jag glömt...

ha de gott till nästa gång/ Anki

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards