bernerhagen

Alla inlägg den 3 december 2015

Av Ann-Christin Silensjö - 3 december 2015 23:43

Ja idag har himmlen fått en stjärna till   idag är Gersemis valpar 6 dygn...och de var 5 från början, men nu är de bara 4   

allting har varit så bra ändan tills i förregår , 

                 

men i förregår natt vid vargtimmen, blev hon dålig vår älskade lilla Wilba   

   någon hade andra planer för vår lilla Wilba   

 

  och hämtade hem henne alldeles för tidigt, vi kunde inget göra, vi var bara tvungna att släppa iväg henne...vet ni hur ont det gör   ...vi åkte till djursjukhuset både igår och idag, men livet bara rann ur henne, ingen vet vad som felades henne, hon tog en bit med sig av mitt hjärta   jag satt med henne och höll hennes lilla tass i min hand, så liten och skör, men som ändå hade varit så pigg ....ja fy ...men men...det är bara att ta nya tag och försöka gå vidare,   även om man bara är några dagar, några timmar...minuter...så har man redan sätt sina spår, det är så jädra jobbigt   hur kan man bara hämta hem någon sådär helt plötsligt, det var ju faktiskt min lilla valp   

nu har vi kämpat i 2 dygn, vi kunde inget göra, nu är det bara att försöka glömma, se framåt och glädjas åt de andra, och alla andra små ljuvliga varelser som förgyller vår dag , varje dag   de är mina finaste och bästa vänner, de  är det bästa som finns               

 

efter det hemska idag, fick vi ta tag i dagen...lilla Gersemi fick sig ett bad, fönade henne och fixade med henne och valparna, Saga som snart ska ha sina små, badade vi och fönade henne med, så nu är de klara, några bilder på sagas mage, det blir inte så många valpar , men några finns det därinne   

     


   nu åter till valplådan, där de små juvelerna är, de blir en vecka i imorgon fredag

 

här ser man pigmentet på deras små nosar börjar komma

 

här ser man att öronen är helt stängda fortfarande , precis som ögonen

     

de varken ser eller hör nu, men runt 10 dagar någonstans, börjar både öronen o ögonen öppnas 

                    

ja, idag har jag fått paketet som jag har väntat på så, en Älg till gubben min, 

       

lika stor som den stora tomten, det blir något att ha på portstolparna i stället för lejon   

och idag kom dörren till lillstugan

   

tvillingpojkarna kom hem, så de hjälpte pappa med insättningen...mot betalning så klart   kokt potatis och torskfil'e i gräddsås, det gick åt en del kan jag säga   vilken tur att de kom å ryckte upp oss lite, Stefan har börjat lägga innertaket nu,   

   

Ayla ute på kvällsrastning, lite iordning har vi fått trots allt

   

 

ja timmen är sen som vanligt här på Bernerhagen, men snart blir det sängen, ha de gott till nästa gång/Anki

         

   

 

   



Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards