bernerhagen

Alla inlägg den 23 november 2014

Av Ann-Christin Silensjö - 23 november 2014 23:14

allright helgen ärtill ände...    allting har en ände ...men korven den har två...  ja så är det ja, nu sitter jag här med min nya dator, de flesta programmen är inni datorn nu, hujedamej...men det är ftp programmet som krånglar  "inte ansluten till någon server" står det hela tiden, jag fattar inte att det inte förstår att jag har gjort allt det jag ska när jag laddade upp det, och allt det jag själv fattar, inte bara jag som är trög vad det vekar som    och i alla år har jag använt Filezilla och det har aldrig krånglat, det måste vara här , något är skumt...

nu har alla valparnas familjer varit här, valparna flyttar till Lerum, Partille, Stockholm, Falköping och Norge   det känns härligt att träffat alla, nu ska bara allt inför hemgång fixas, stamtavlorna har kommit, ja det har ju inte blivit så mycke för mej här på bloggen . pga av den där jädra datorn, och en sak är knepigt tycker jag, när man får en ny dator så känns allt så annorlunda, bara jag lånar Stefans dator så känner man sig bortkommen på nått vis, jag sitter lite på min "gamla" då känns det hemma liksom, föröver lite till denna nya..och ja...det blir väl bra....

kort det gillar jag så därför kommer det en del här   den biten funkar nu ialla fall...

                 

 

                                                                                                          

ja man kan nästan inte se sig mätt på dem, de är hur goa som helst nu, och mamma Irmelin vilar gärna i bädden , och gömmer vällingbaren, då kommer de inte åt ...då är det helt ok....

       

jaha och här var finaste Silje...hon har blivit redigt tjock nu faktiskt, jag skulle inte förvåna mej om hon får 7 st denna gången med...men men vi får se det är  ca 3 v. kvar nu




      

ja jag tänker hon valpar mellan den 10-13 dec. spännande , då får vi se om det blir rätt färg och kön till de som har tingat i hennes kull,


igår var vi på badhuset badgänget, lika trevligt som vanligt, det blev inte så sent faktiskt, tror vi var hemma halv två i natt   

       

  ja det är väl som det är detta med vikten...

   

jag föredrar nog det här faktiskt...

nä nu till något roligare.... 

vi hann göra färdigt enriskransarna jag o Robert (mellangrabben) vi band kransarna och stte i ljusslingan, sen dekorerade vi dem, så han kunde åka med dem till julmarknaden,

nä det blir att ta en tag till med datorn, sen får det bli bingen...

     

        imorgon måndag ska valparna vägas och na bilder ut på deras egna sida...det blir ett annat kapitel...kanske får vi byta fönster till jul ändå...kanske åker de ut datorer o hela dreten ...ja vi får se hur de går... 

ha de gott till nästa gång /Anki 

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Skapa flashcards